Friday, May 04, 2007

Pikaluentaa- ja kuuntelua

Olen lukenut pikkuhiljalleen tuota minun Breakthrough Rapid Reading -kirjaa ja lukunopeuteni on jo jonkin verran kasvanut. Tällä hetkellä suurin ongelma olisi vielä ymmärtää teksti, jota lukee ;)

Olen jo ajoittain päässyt nopeuksiin 600-700 sanaa minuutissa (alussa noin 200 sanaa), joten kehitystä on tapahtunut. Kirja on tosin vasta melko alussa, joten uskon, että ymmärtäminen korjaantuu ja nopeus paranee edelleen.

Kaikille niille, joilla ei kyseistä kirjaa ole, kannattaa katsoa näitä vinkkejä. Mukana myös ohje pikakuuntelusta ! En ole kuitenkaan katsonut sitä tarpeelliseksi, ainakaan vielä :)

via Getting Things Done

2 Comments:

At 7:56 PM, Blogger Unknown said...

Moi
Olen saman kirjan kimpussa. Kuinka olet edistynyt sittemmin?
Kannattako käyttää aikaa?
Olen opettelemassa "dustingia", enkä tiedä mitä katsoa sitä tehdessä. Onko vinkkiä?

Terveisin JP

 
At 8:20 AM, Blogger Timo said...

Terve,

Tässä kävi lopulta niin, että kirjan luku jäi kesken. Pikaluenta on mielenkiintoinen tekniikka, mutta aloin sittemmin miettimään miten pystyisin soveltamaan sitä omiin tarkoituksiin. Luen pääsääntöisesti tekniikkapainotteista kirjallisuutta (esim. ohjelmointi) ja luenta tuollaisessa on pomppivaa - aluksi tulee pieni pätkä teoriaa ja sitten pitää väliin kirjoittaa koodirivejä näppäimistöllä ja lopulta en nähnyt tuossa riittävää hyötyä tuohon tarkoitukseen. Tosin sittemmin olen tutkinut tarkemmin aihepiiriä liittyen oppimisen tehostamiseen ja tuo pikaluenta on tullut siellä esiin. Joten voi olla, että otan kirjan uudelleen käsittelyyn.

 

Post a Comment

<< Home