Monday, April 23, 2007

Työlistat

Olen käyttänyt web-pohjaista työlistaa, Remember The Milkiä, jo muutaman viikon. Homma toimii, mutta yhden asian olen huomannut - olen ollut kiireisempi kuin koskaan aikaisemmin.

Asioita tulee toki tehdyksi, mutta silti liikaa tulee mentyä minuuttiaikataulun mukaisesti. Nyt olen alkanut hieman tarkemmin miettimään, miten päivittäisiä tehtäviä oikein sijoittelen.

Esimerkiksi jokin isompi homma on syytä suosiolla sijoittaa vaikkapa viikonloppuun, sillä siellä on enemmän aikaa se toteuttaa. Tai jos jokin juttu pitää ostaa, laitan se tehtäväksi listalle sellaisena päivänä, jolloin olen itsekin kyseisen liikkeen lähellä (eli jonka voi käydä vaikka ruokatauolla hoitamassa). Ihan peruslogiikkaa siis lisää, mutta tuntuu että ruokahalu kasvaa syödessä ja kaikki pitää hoitaa heti pois alta. Aina se ei kuitenkaan olen paras vaihtoehto. Lisää mietintää tehtävien sijoitteluun siten, että niitä ei tarvitse aina skipata eteenpäin, niin homma alkaa toimimaan kuten pitääkin.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home