Friday, December 22, 2006

Kalorit

Mä olen alkanut oikein urakalla syynäämään kaupasta ostamiani tuotteita, jotta selviäisi niiden kaloripitoisuudet.

Pari muutosta olen jo tehnyt. Ensinnäkin sokerin käytön olen lopettanut kokonaan työpaikalla. Elikkäs yhteen kahvikuppiin tuli aina laitettua sokeripala ja sen energiamäärä vastaa noin 8 kcalia. Sen olen korvannut makeutusaineella (0,3 kcalia). Toinen pommi oli hoksata mehujen "vaarallisuus". Olen vuosikausia juonut eri aterioilla omena- ja appelsiinimehua. Nehän vasta kaloripommeja ovatkin. Yksi lasillinen vastaa noin 90-100 kcalia ja noita juo tuollaisen kolmekin lasia päivässä, niin siitähän tulee jo noin 300kcalia. Tuohon vielä nuo sokerit (8kcal x 5 kuppia kahvia), niin aika hurjasta määrästä puhutaan päivätasolla. Vielä jääkaapissa olevat mehut juon pois, mutta jatkossa esim. Fun Light saa ajaa mehun virkaa. Se on itseasiassa hyvää sokerittomaksi, mutta lasillinen vastaa noin 2kcalia. Eli ero on huomattava. Pitääpä tutkia ruokapäiväkirjaa vielä lisää, "miinoja" löytyy varmaan enemmänkin.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home