Wednesday, May 31, 2006

Etätyö sucks. Eipäs !!!

Mä olin melko pitkään sitä mieltä, että etätyö oli täysin turhaa hommaa. Vaikka mulla on ollut ADSL-yhteys firman kautta jo pitkään, niin en oikein koskaan ymmärtänyt kotona työskentelyä.

Mieleni on muuttunut.

Nyt yritän hyödyntää tätä mahdollisuutta ainakin kerran viikossa. Syykin on ilmeinen. Olen ammatiltani koodari ja kun minulla ei ole toimistolla omaa huonetta, niin häiriötekijöitä on liikaa. Normaalisti istun duunissa kuulokkeet korvilla, jotta saisin edes hieman etäisyyttä ulkomaailmaan ja pystyisin keskittymään työhöni paremmin.

Olen alkanut tekemään töitä kotitoimistosta käsin. Tosin istun täälläkin kuulokkeet korvissa, mutta työteho on aivan toista luokkaa kuin toimistolla. Saan itseasiassa melko paljon enemmän aikaiseksi täällä kuin toimistolla. Ei hälyä, ei kahvitaukoja, ei ihmisiä keskeyttämässä. Tosin puhelin ja sähköposti toimivat normaalisti, joten tottakai keskeytyksiä tulee kotonakin, mutta vähemmän kuin toimistopäivinä.

Tää on nastaa. En ikinä uskonot, että tykästyisin tähän näin paljon. Tosin rajansa täytyy tässäkin pitää, muuten työ ja vapaa-aika sekoittuvat liikaa. Mutta silti, kaikin puolin positiivinen juttu. Ainoa miinus tässä tietysti on se, että sosiaalisesti tämä on melko rajoittavaa. Kun kahvitauot jäävät pois, niin jää hauskat jutut väliin. Siksi kerran viikossa on varmaan minulle riittävä määrä tällaista työskentelyä.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home